Más fontos látásjavító vitaminok

Vitaminok a látás támogatására

A szem egészségének megőrzéséért sokat tehetünk szemtornával, szemcseppekkel, de helyes táplálkozással is.

Vitaminok: A, C, E 2. A leggyakoribbak a ként S tartalmazó glutation, a szelént Se tartalmazó glutation-peroxidáz, a rezet Cu és cinket Zn tartalmazó szuperoxid-diszmutáz és a katalázok.

Rengeteg olyan vitamin, ásványi anyag és más összetevő létezik, melyek megfelelő bevitele a szem karbantartásában is segíthet! A szemünk nagy kincs, olyan szervünk, ami különösen nagy terhelésnek van kitéve, hiszen az alváson kívül szinte folyamatosan használjuk.

  1. Она ощущала, что начинает трястись.
  2. И, прежде чем улечься спать, все семейство, включая Бенджи и детей, отправилось к краю платформы поглядеть на вагоны.

Olvasunk, tévét nézünk a segítségével, munka közben a laptop képernyőjét bámuljuk, amit gyakran otthon is megteszünk — és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy milyen sokszor nézzük hosszasan az okostelefonjaink és tabletjeink kijelzőjét. A napjainkban megnövekedett terhelés mellé nagyobb támogatást is kell a szemünknek biztosítani ahhoz, hogy látásunk minőségét és erősségét minél tovább megőrizhessük, és szemünk egészséges maradhasson.

vitaminok a látás támogatására

Tudatos táplálkozással nem csak segíthetünk megőrizni szemünk egészségét, de egyes betegségek és elváltozások kezdeti formáit is tudjuk vele korrigálni. Bizonyítottan jó hatással vannak szemünkre egyes vitaminok. Így az A-vitamin a szem ideghártyájának működéséhez elengedhetetlen, a C-vitamin csökkenti a homályos látást és javítja a sejteket, az E-vitamin pedig segít a szembetegségek megelőzésében.

Időskori szembetegség pl. AMD esetén. Mindenkinek, akinek fontos éleslátása és szeme egészségének megőrzése. A Lutein Plus egy igazi antioxidáns bomba, melynek hatóanyagai a szem egészségének a  megőrzését támogatják.

A vitaminok mellett a lutein és a zeaxantin színanyagok a fény károsító hatásától óvják meg a szemünket, míg a bioflavonoidok azért hasznosak, mert segítik a C-vitamin elnyelését. Ásványi anyagokkal pedig szintén a vitaminok hasznosulását segíthetjük. Eszerint a szelén az E-vitamin, míg a cink az A-vitamin beépülését könnyíti meg.

Szem- és látásvédő vitaminok

Szintén fontosak még a látásunk szempontjából az omega zsírsavak megfelelő aránya. Ezek közül az omega-3 hiánya látásromlást, vagy a retina károsulását is okozhatja.

De mit fogyasszunk, hogy a felsorolt összetevőkből elég kerüljön a szervezetünkbe? Tengeri halak — A tengeri halak teli vannak omega-3 zsírsavakkal, melyek nem csak a szív- és érrendszeri megbetegedésektől óvnak meg minket, de látásunk megőrzéséért is felelősek.

vitaminok a látás támogatására

Fontos, hogy rendszeresen fogyasszunk belőlük, vezessük be a lazacot, a lepényhalat, tőkehalat és társaikat a mindennapokba. Mellettük az egyéb tengeri herkentyűk is hasznosak szeléntartalmuk miatt. BENU Online Gyógyszertár ajánlata: Sárgadinnye — Az A-vitamin és előanyaga, a béta-karotin leginkább az élénksárga zöldségekben és gyümölcsökben fordul elő jelentős mennyiségben.

vitaminok a látás támogatására

A sárgarépa mindenkinek eszébe jut, ha a szemünk egészségéről van szó, de ugyanilyen jó hatással van vitaminok a látás támogatására a sárgadinnye is. Szezonban együnk belőle annyit, amennyit lehet!

  • Online gyermekgyógyászati ​​szemész-konzultáció
  • Látásjavító vitaminok | A szem egészsége és a látás | CooperVision
  • Az agy lebenyei, amelyek felelősek a látásért
  • A látásmegőrzés és a szem egészséges működésének támogatása - Optikai Magazin Online

Zöldpaprika vitaminok a látás támogatására A zöldpaprika teli van értékes C-vitaminnal, aminek segítségével sok szembetegséget elkerülhetünk. Ez a vitamin nagyszerű segítség az érfalak védelméhez és antioxidáns hatású. A paprika mellett például rengeteg van belőle a gránátalmában vagy a citrusfélékben is.

Sokan igyekszünk megfelelően táplálkozni, hogy fogyjunk és formába lendüljünk, ám a látásunk is ugyanolyan fontos. Napi egy répa, és az optometristának nincs dolga? Válasszuk szét a tényeket és a fikciót, és lássuk, mi a helyzet valójában a látásjavító vitaminokkal.

Spenót — A mélyzöld színű leveles zöldségek általában nagy mennyiségű luteint és zeaxantint tartalmaznak, így a spenót is nagyszerű alapanyag lehet a szemünk egészségének szempontjából. Főzéssel ezek Küklopsz látás színanyagok még jobban hasznosulnak, így ne csak salátaként, de például főzelékként is fogyasszuk!

vitaminok a látás támogatására